EQuilibrium - despre corp, spirit și minte

Image may contain: one or more people

Primul lucru care îmi vine în minte atunci când spun educație non-formală, este Erasmus+, care reprezintă una din cele mai bune metode prin care poți învăța, călători, descoperi lucruri noi și crea prietenii. Proiectele Erasmus+ sunt ocazia perfectă de a explora un mediu nou și inedit, de a te dezvolta personal și a-ți descoperi pasiuni, iar cel mai important lucru, de a-ți îmbunătăți abilitățile și chiar de a da naștere unora noi.

Unul din proiectele la care am participat recent s-a numit EQuilibrium, s-a desfășurat în perioada 1-13 septembrie la Vatra Dornei, în România și în cadrul acestuia au participat 42 de tineri din șase țări, acestea fiind România, Ungaria, Estonia, Spania, Bulgaria și Italia. Subiectul pe care l-am abordat împreună a fost un stil de viață sănătos și ce presupune acesta, incluzând, pe lângă discuții și workshop-uri despre sport și alimentație, abordări ale unor tematici precum meditația, inteligența emoțională sau managementul timpului.



Image may contain: 2 people, including Ioana Ursache, people sitting, grass, outdoor and nature

EQuilibrium a fost un schimb de tineri în urma căruia am ajuns la concluzia că fiecare dintre noi își poate crea propriul stil de viață sănătos, în funcție de nevoile, dorințele și principiile sale. Prin activități non-formale precum teatru-forum, librăria umană, dezbateri și workshop-uri creative, am pus în discuție diverse opinii, stereotipuri și statistici pe care fiecare dintre participanți a avut ocazia să le argumenteze. 

Am primit, de asemenea, oportunitatea de a fi creativi și a ne exprima gândurile prin metode ce ne-au pus la încercare talentele artistice. Am început cu un dans și o piesă de teatru, însă pe parcursul activităților, echipele au dezvoltat idei mult mai complexe, creând un spa și un joc virtual transpus în realitate, cu alegeri sănătoase sau nu pe care le facem noi zi de zi.

Image may contain: 4 people, including Riccardo Bruno, Toni Nikolov and Ioana Ursache, tree, grass, child, outdoor and nature

Tehnologia, monotonia, influența celor din jur, dragostea, familia, prietenii, pasiunile, societatea, așteptările noastre și ale celorlalți, timpul, energia, programul. Ce putem schimba și ce nu putem schimba? Cum ne putem organiza pentru a fi eficienți? De ce are nevoie corpul meu? Ce altceva mai înseamnă un stil de viață sănătos, pe lângă alimentație și sport? Care sunt piedicile pe care le întâmpinăm încercând să ne schimbăm rutina? 

Unora din întrebări le-am găsit răspuns, altora ne-am promis că-l vom afla pe parcursul proiectului sau după, reflectând la ce am discutat împreună, în timpul activităților, sau în pauze. Pentru că am fost atât de mulți tineri cu foarte multe păreri și puncte de vedere, niciodată nu ne-am epuizat dorința de a împărtăși cu ceilalți ce știm, ce am învățat, ce am descoperit, ce simțim, ce gândim și cum abordăm anumite tematici. 

Image may contain: one or more people, sky, tree, child, grass, outdoor and nature

Unul din cele mai bune lucruri care se întâmplă atunci când ești într-un proiect Erasmus+, este faptul că îți faci mulți prieteni, întâlnești persoane noi, cu care poți ține legătura după ce activitățile ajung la sfârșit și îți mărești cercul de cunoștințe. Apoi participi la serile interculturale, unde fiecare țară își prezintă cultura și obiceiurile într-un mod cât mai diferit, cu dansuri, muzică, jocuri, concursuri și mai ales, bucate tradiționale. 

De toate acestea am avut și noi parte în cadrul proiectului EQuilibrium. Chiar și acum, când experiența s-a terminat, discut cu mine însămi despre stilul meu de viață și cum pot să ajung la echilibrul de care eu am nevoie între trup, minte și spirit, astfel încât să mă simt sănătoasă din toate punctele de vedere.

P.S. Un proiect Erasmus+ îți va deschide orizonturile și te va face să-ți depășești limitele. Nu ezita să participi dacă ai ocazia!

Autor: Ioana Ursache

Niciun comentariu