Stelele de jos: Eusebiu Cristian Toma alias Sebyan

Adolescenții și tinerii caută mereu modele și poveşti impresionante în care se regăsesc sau pe care vor să le urmeze. Şi le caută în general printre persoanele publice, fie ei politicieni, vedete sau sportivi care îi pot influența prin spirit întreprinzător, ambiție și consecvență în atingerea unui țel, prin afirmarea unor principii sau o conduită morală impecabilă.

Dar câți dintre noi ne oprim cu adevărat să observăm modelele de lângă noi? Când te-ai oprit ultima dată să asculți, să privești, să cunoști persoana de lângă tine?


Odată m-am oprit fascinată să ascult un tânăr care cânta despre frumusețe deși el nu o vedea. Ne-am cunoscut în cadrul unui eveniment creat de Asociaţia Super Tineri, (ASIRYS) unde sunt voluntar. Evenimentul se numea ˝Vernisajul iubirii˝ în cadrul Festivalului ˝Atelierele lui Dragobete˝, iar el mi-a atras atenția printr-o glumă autoironică despre orbi, în timp ce modelam forme din lut. Apoi am intrat în vorbă cu el și am văzut că nu e doar glumeţ ci și deştept, cu o memorie de invidiat, m-a impresionat definitiv când a recitat cele 98 de strofe ale poeziei ˝Luceafărul˝, cu o voce blândă dar puternică. 

Ulterior, ne-am întâlnit în cadrul multor evenimente de acest gen, unde el era artist, cântând rap sau la instrumente. Spun instrumente deoarece el nu cântă la unu sau două instrumente, ci la opt.

Vorbesc despre un tânăr care vine din Botoșani, compozitor și cântăreț, de aceeași vârstă cu mine, care a locuit 12 ani în Tîrgu Frumos. Deși nu e foarte cunoscut ca artist, mi-aş dori să îl cunoașteți ca om simplu. Fost elev la Liceul Special "Moldova" din orașul Tîrgu Frumos și actual student la Universitatea de Arte "George Enescu" din Iași, Eusebiu Cristian Toma este pentru mine un model de curaj, perseverenţă, voință, principii. Seby e unul din tinerii care luptă cu stereotipuri, cu un sistem nedrept în fiecare zi pentru că în România, infrastructura pentru oamenii nevăzători este prea puțin dezvoltată. În ciuda tuturor dificultăţilor, Eusebiu a ales ca toate aceste trăiri şi lupte să le transpună în melodiile sale. Sentimente, mai bune sau mai rele devin cu măiestrie versuri de rap

Deși ați crede că rapperii sunt drogați, golani și needucați, în general persoane care înjură mult, acest băiat a luat 10 la bac, iar dacă vorbim despre principii, nicio diplomă sau orice alt trofeu din lume nu m-ar ajuta să descriu valorile pe care le-am împrumutat de la el. 

Deși se spune că oamenii orbi sunt oameni triști și plictisitori din cauza situației în care se află, fără voia lor, el este cel mai amuzant om pe care îl știu și nu l-am auzit să se plângă vreodată de viața lui. 

În viitor îl văd un artist de succes, croindu-și drumuri prin rime, scriindu-și povestea pe beat-uri și fiind unul dintre cei mai motivaționali oameni. 

Modelele care ar trebui să te inspire sunt printre noi, descoperă-le, susține-le și învață de la ele. Sunt persoane care au plecat de jos și care au o poveste tristă în spate dar care știu să prețuiască puterea unui zâmbet. El își dorește ca oamenii să înveţe să simtă dincolo de ceea ce aud. Aşa cum spune despre el "artistul neînfricat, care nu dă înapoi, oricât are de alergat", el scrie despre muze, iar eu despre stele care mă inspiră.

Autor: Georgiana Elena Căuş Drăgan





 

Niciun comentariu