Lumea oferită de o chitară

Elevă în clasa a VIII-a la școala „Ion Creangă” din Tîrgu Frumos, Andreea Iulia Iordachi, o tânără de 14 ani iubește muzica. „Ador să cânt. Aș putea spune că e singurul lucru pe care îl fac în fiecare zi și de care nu mă plictisesc.”

Încă din copilărie, Andreea aprecia mult muzica. „Mi se părea un lucru uimitor să cânţi la un instrument muzical și după ce mi-am cumpărat o chitară, drumul meu a început.”

Primul an de studiu a fost unul dificil pentru ea deoarece nu știa ce abilități are și dacă ea chiar avea talent. „Era destul de dificil să înțeleg fiecare sunet, însă întrebarea Oare voi reusi? mă determina tot mai mult.” Astfel, eleva a continuat să repete în timpul liber și să meargă la Clubul copiilor o oră pe săptămână pentru a se perfecționa. „Mi-am dat seama că pot continua în momentul în care străduința mea a fost recunoscută, iar oamenii care mă ascultau îmi spuneau că am talent și că nu trebuie să renunț.”

Andreea iubește să cânte, mai ales acompaniată de chitară pe care o practică de trei ani. De aceea când urcă pe scenă este doar ea și instrumentul său. Visul ei este de avea o carieră muzicală pe lângă job-ul principal. „Muzica să fie metoda prin care mă pot deconecta de toate celelalte.”

Chiar dacă în prezent nu își compune singură cântecele, în viitor vrea să înveţe. În general învață melodii care o reprezintă și care au anumite mesaje. „Încerc să mă transpun 100% în piese și să îmi las amprenta în fiecare dintre ele.”

Timpul liber și-l petrece alături de familie și prieteni, învățând piese noi, citind, făcând mișcare și vizionând filme, dar mai și desenează, pe lângă faptul că o interesează design-ul. Îi place să asculte rock alternativ și muzică pop.

Momentan știe să cânte doar la chitară, dar în viitor i-ar plăcea să înveţe și pianul, pentru că este un instrument complex care necesită multă muncă. „Am învâţat încet și atent până am ajuns să fac chiar și cele mai grele acorduri.” 

Este foarte fericită deoarece are posibilitatea să facă ceea ce îi place și pentru că este susținută de familie și prieteni. Andreea este un artist în devenire care cu siguranță își va îndeplini visele și va trece peste orice obstacol.

Autor: Ștefana Vintilă
Ilustrație: Mădălina Mujdei





Niciun comentariu